به گزارش شمالغرب؛ حجت الاسلام با وقار امام جمعه مشگین شهر با گرامیداشت هفته دولت به بیان فرازهایی از توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دولت پرداخته گفت : اجرای اصل 44 ،‌ بهبود فرهنگ کار ،کاهش وابستگی اقتصاد داخلی به نفت ، مقابله با بی بند و باری های اخلاقی و افزایش سرانه مطالعه از جمله خواسته های رهبر معظم انقلاب از دولتمردان است .وی با تبیین شاخصه های اقتصاد اسلامی ، صداقت در معاملات و پرهیز از فریب و نیرنگ در داد و ستد را موجب و فور نعمت الهی و افزایش برکت رزق و روزی دانست.

 

حجت الاسلام اصغری امام جمعه سرعین با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت : هنوز به بانکداری بدون ربا دسترسی پیدا نکرده ایم و این در حالی است که این جریان  از سال 62 در کشور آغاز شده اما تاکنون به جایی نرسیده است. وی بسیاری از معاملات بانکی را با توجه به فتوای برخی مراجع دارای مشکل شرعی دانست و افزود: بانکداری اسلامی باید در راستای حذف ربا حرکت کند .


حجت الاسلام مقدسی امام جمعه نیر با یادآوری شاخصه های انسان برتر افزود : مهمترین نشانه انسان کامل پرهیز از گناه و عمل به واجبات است .
امام جمعه نیر  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از این شهدا بعنوان اسوه ایمان و تقوا یاد کرد وگفت : ساده زیستی وخدمت به مردم از امتیازات این دو بزرگوار بود که مسئولان باید این دو ویژگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند .


حجت الاسلام محمدي امام جمعه موقت كوثر به دو ركن مهم و اساسي بیانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با هيات دولت اشاره كرد و افزود: حل مشکلات اقتصادي و اصلاح امور در این زمینه و ارتقاي فرهنگ ديني و اسلامي مهمترین توصیه رهبر معظم انقلاب به دولتمردان بود كه بايستي برای تحقق آنها تلاشي بيشتری شود.


حجت الاسلام رضایی امام جمعه موقت لاهرود با گرامیداشت هفته دولت گفت : مسئولان باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از کار آنها باشند و در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند .وی اضافه کرد : مدیران و کارگزاران نظام باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار داده و خدمت واقعی به مردم را بر هر کاری دیگری ترجیح دهند .


حجت الاسلام طالبی امام جمعه ارشق با قدردانی از زحمات مسئولان استان و شهرستان در توجه به طرح های عمرانی و اقتصادی بخش ارشق مهمترین مشکلات منطقه را نبود آب شرب بهداشتی و گازرسانی به روستاها عنوان کرد و گفت : فعال سازی ناحیه صنعتی رضی و زیر سازی و آسفالت برخی راه های روستایی از جمله خواسته اصلی اهالی است.


حجت الاسلام یوسف زاده امام جمعه نمین با قدردانی از حضور پرشور مردم در برگزاری یادواره شهدا و استقبال از پرچم بارگاه امام رضا ( ع ) از برگزارکنندگان همایش قرآنی در این شهرستان تجلیل کرد .


وی در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای فرهنگ دینی به همراه رشد اقتصادی را لازمه توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت : با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت دولت مردان در خصوص گشایش اقتصادی در وحله اول ایجاد غنا در ملت است .


حجت الاسلام مرادی امام جمعه عنبران با دعوت همگان به تقوای الهی نیکی به والدین و احسان در راه خدا را از صفات برجسته مومنان دانست وخواستار توجه بیشتر خانواده ها به تربیت فرزندان خود شد .  وی با بیان مشکلات بخش عنبران بخصوص پیشرفت کند احداث سد عنبران که یکی از طرح های ضروری منطقه است بر توجه ویژه مسئولان به توسعه عنبران تاکید کرد .