حجت السلام رشادی امام جمعه پارس آباد به رزمایش بسیجیان پارس آباد که 19و20شهریور ماه برگزار می شود اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین رزمایشی علاوه بر بالا بردن توان رزمی و نظامی بسیجیان نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند. همچنین وی گفت: شهرستان پارس آباد با جمعیتی بالا و دوری از استان شرایط تبدیل شدن به فرمانداری ویژه را دارد که از استاندار درخواست داریم این موضوع را پیگیری نماید.

 حجت الاسلام دلاوری امام جمعه موقت شهر کلور یاد و خاطره رئیسعلی دلواری و آیت الله قدوسی گرامی داشته وبر تداوم راه این دو مجاهد بزرگوار تاکید کرد. وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند وظیفه علمای دینی حساس بودن به طراحی دشمن است و باید هوشیار باشند تا همرنگ ادبیات دشمن نشوند افزود: نباید فریب و حیله گری امریکا را بخوریم زیرا امریکا وعده برداشتن تحریها را داده بود نه تعلیق تحریم ها .

حجت الاسلام رحمانی نیا امام جمعه موقت اصلاندوز وجود توطئه عمیق فرهنگی بر علیه جوانان مسلمان و انقلابی ایران را یک امر واقعی و عینی دانست و افزود: دشمنان اسلام با استفاده از شیوه های بسیار زیرکانه و شیطانی، جنگ و مبارزه تمام عیار فرهنگی علیه ملت ما به راه انداخته اند تا فکر نیروی جوان کشور را تحت تأثیر تبلیغات گوناگون خود قرار دهند و آنها را نسبت به حقایق مقدس اسلامی سست کنند.

 حجت السلام ستوده امام جمعه موقت گرمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور، این روز را حادثه ای عظیم در جهت پیروزی انقلاب اسلامی دانست . همچنین وی گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده نادرست مردم از آن را مانعی بزرگ برای تفکر و خلاقیت بخصوص برای جوانان برشمرد و از مسئولان خواست برای کنترل و هدایت مفید این گونه شبکه ها تلاش کنند.

حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار با اشاره به روز تعاون گفت: تعاون باعث تقویت اقتصاد کشور می‌شود و مسئولان باید از طریق تقویت قانون و تعاونی‌ها به این امر شتاب دهند. همچنین وی به رزمایش بزرگ گردانهای بیت المقدس اشاره کرد و افزود: حضور بسیجیان در تمامی صحنه ها نقشه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی را به یاس و ناامیدی تبدیل می کند .

 حجت الاسلام نعمتی امام جمعه هشجین با اشاره به حضور گروه جهادی فاطر استان گیلان در روستاهای محروم هشجین ، از زحمات این جهادگران تقدیر کرد. همچنین وی با اشاره به قرار گرفتن منطقه خورش رستم در دروازه جنوبی استان اردبیل، ورودی هشجین از جاده سرچم را بسیار خطرناک و نابسامان دانست و خواستار نصب علائم تابلوهای شناسایی و ساماندهی وردوی جاده هشجین شد.

حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآباد با اشاره به مناسبتهای هفته، کشتار 17 شهریور را ازجمله جنایات هولناک رژیم طاغوت برشمرد و یاد و خاطره شهدای آن روز را گرامی داشت. همچنین وی به ضرورت ورود مجلس به بررسی برجام اشاره کرد و گفت مذاکرات برای رفع تحریم بود نه تعلیق و اگر بنا بر تعلیق باشد ما هم تعهدات مان را تعلیق می کنیم .