امام جمعه اردبیل گفت : عربستان سعودی در حمله به یمن کاملا ناکام ماند. آیت اله عاملی امروز در خطبه های نماز جمعه افزود: التماس رسانه های وابسته به آل سعود از مقام معظم رهبری برای کمک به منازعه یمن، نشانه استیصال عربستان و اقتدار ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه عملکرد عربستان در یمن بسیار خشن، بی رحمانه و عداوت زاست افزود: ایران اسلامی از طریق دیپلماسی عمومی و ارسال کمک های انسان دوستانه از طریق هوا و دریا بسیار هوشمندانه عمل کرد.

 آیت اله عاملی همچنین از وهابیت عربستان که به وجوب قتل یمنی ها در ماه حرام فتوا داده اند به شدت انتقاد کرد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به بارش های خوب امسال و پیش بینی افزایش تولید گندم در استان، از مسئولان و کشاورزان خواست دقیق عمل کنند.

خطیب جمعه اردبیل از کشاورزان خواست با توجه به حجم عظیم تولید با حوصله و تحمل محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند و مسئولان دولتی نیز با تدابیر لازم موجبات رضایت کشاورزان را فراهم کنند.

 وی با اشاره به شروع فعالیت های انتخاباتی بعضی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از این افراد به ملاقات اینجانب می آیند سپس اعلام حمایت ویژه اینجانب را از ودشان اعلام می کنند که اعلام می کنم ضمن احترام به کاندیداها از هیچ کدام آن ها حمایت خاصی ندارم و مردم خودشان آشنا به مسیر و به ملاک صلاحیت ها هستند.

آیت اله عاملی همچنین با اشاره به فضیلت های ماه های رجب و شعبان گفت: روزه، تصدق، استغفار و دعا در ماه شعبان فضیلت ویژه دارد.