تحلیل هفته
سالروز دوم خرداد بهانه ای شد تا جمعی موسوم به اصلاح طلبان اردبیل گرد هم نشسته و درباره شیوه ورود به انتخابات مجلس دهم چاره اندیشی کنند؛ آنان به رسم مالوف، پیام خود به نمایندگان رسمی تفکر حاکم (اکثریت حزب کارگزاران) در استان اردبیل را با چاشنی”جیغ بنفش” و تاکتیک “حمله آبشاری” مخلوط کردند تا صاحب منصبان کارگزار بیش از این وعده خود در واگذاری سهم تعیین شده از پست های سیاسی و اجرایی به دوم خردادی ها را پشت گوش نیندازند!

علی محمد غریبانی که برای انجام ماموریت انتخاباتی، عنوان تشکیلات “رابط کمیته انتخابات اصلاح طلبان در شمالغرب کشور“ را یدک می کشد،در این جلسه دوم خردادی های استان را به حضور فعال در انتخابات فراخواند و با لحنی تحریک آمیز گفت: شما اصلاح طلبان استان در صحنه فعال نیستید و خوابیده اید، اصلاح طلبان استان! بیدار شوید!

در این مراسم که به روایت تابناک، اکثریت را دوم خردادی های جامانده از پست های سیاسی و مدیریتی تشکیل می دادند، کمال الدین علوی دبیر مجمع نیروهای خط امام(ره) استان اردبیل با حمله به مجید خدابخش از حاضران پرسید که آیا استاندار اردبیل ریاست قوی ترین و پولدارترین ادارات استان را در اختیار نیروهای احمدی نژاد قرار نداده است؟

علوی سپس استاندار اردبیل را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا این از تدبیر جنابعالی است که مدیر حراست دولت احمدی نژاد را در استانداری ابقاء کرده ای و تشخیص صلاحیت نیروهای معرفی شده اصلاح طلب را به این جریان واگذار کرده ای؟!

عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) در اردبیل بار دیگر استاندار اردبیل را مورد خطاب قرار داد و گفت: برادر من دوست داشتم این حرفها را خصوصی به تو بگویم اما ظاهراً فرصت اجازه نمی دهد؛ سئوالم از شما این است که این چه نوع تدبیری است که برای هر کدام از نمایندگان اصولگرای فعلی استان اختیار هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان را سپرده اید تا در رقابت با کاندیداهای اصلاح طلب و مستقل جلو بیفتند؟!

علوی در ادامه گفت: آقای خدابخش! شما که تاکنون با محافظه کاری زندگی کرده ای و در دوران دولت احمدی نژاد در فلان شرکت خصوصی چندین میلیون تومان حقوق می گرفتی درد اصلاح طلبان بیکار شده و بی مهری کشیده در دولت گذشته را درک نمی کنی!

وی در ادامه خطاب به استاندار افزود: هنوز بسیاری از مدیران دولت گذشته در استان بر سر کارند و این رویه شما تنها با دو سیاست می تواند اتخاذ شده باشد، یا جنابعالی فکر می کنی دولت احمدی نژاد دوباره به قدرت باز خواهد گشت و در آن هنگام خطاب به مدیران ابقاء شده احمدی نژاد خواهی گفت هوای مرا داشته باشید من که با شماها بد تا نکردم ! اگر سیاست شما این است خب به رویه خودتان ادامه بدهید اما اگر این رویه از کم اطلاعی شما و مشاوره های برخی اطرافیان شماست، در انتخاب مشاوران و نزدیکان سیاسی خود تجدیدنظر کنید.

به گزارش نشریه چشم انداز اردبیل، مراسم گرامیداشت سالروز انتخابات دوم خرداد هیجده سال پیش، از یک سو به اعلام بیدارباش سیاسی به نیروهای اصلاح طلب و از سوی دیگر به تریبونی برای تاختن به سیاست های استاندار اردبیل تبدیل شد؛ اتفاقی که عده ای آن را ساخته و پرداخته طیفی از ستاد انتخاباتی روحانی در اردبیل می دانند که سعی دارند استاندار اردبیل را – که تاکنون حاضر به پذیرش آنها نشده- در بحبوحه خاص سیاسی برای عملیاتی کردن برنامه های خود تحت فشار بگذارند.

هر چند به زعم برخی دیگر، این حرکت یک نوع جنگ زرگری و طراحی شده برای پیش انداختن دوم خردادی ها در میدان رقابت انتخاباتی با دیگر جریان ها و تحقق وعده های دولت به اصلاح طلبان است؛ اقدامی که احتمالاً بر اساس دستور غیررسمی در مراتب بالادستی دولت در حال پیگیری و اجراست.

ساوالان خبر