به گزارش شمالغرب ؛ نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: وعده رئیس جمهور در تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل نادیده گرفته شده است به طوری که از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده امسال به راه‌آهن اردبیل ۹۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مصطفی افضلی‌فرد در نشست با جمعی از اهالی اردبیل درباره پروژه راه‌آهن اردبیل، اظهار داشت: در خصوص این موضوع چندین جلسه را با وزیر و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی در قالب شورای فنی برگزار کردیم و مشکلات مربوط به رانش زمین و تکمیل تونل‌ها را مطرح کردیم و از آنها خواستیم تا در حل این مشکلات فنی به دنبال راه حل فنی باشند.

وی با یادآوری اینکه رئیس جمهور در سفر سال گذشته به استان اردبیل وعده داده بود که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل راه‌آهن اردبیل اختصاص می‌دهیم، افزود: از این اعتبار در سال جاری تنها ۹۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد رقم ناچیزی است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با انتقاد از عملی نشدن فاینانس راه‌آهن اردبیل تا به این لحظه گفت: قرار بود ۲۰۰ میلیون یورو از محل فاینانس برای تکمیل راه‌‌آهن اردبیل – میانه اختصاص یابد که این امر نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

* سبلان پارچه ظرفیت اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کند

افضلی‌فرد با بیان اینکه معضل اشتغال همچنان اصلی‌ترین مشکل کشور است، بیان کرد: در استان اردبیل ۶۰ هزار بیکار داریم که با جذب به دستگاه‌های اجرایی مشکل بیکاران حل نخواهد شد.

وی ظرفیت جذب دستگاه‌های دولتی را در حد محدود و هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: به تقویت و حمایت واحدهای تولیدی همچون سبلان پارچه نیاز داریم تا زمینه اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه همچنان این کارخانه در دست بانک تجارت بوده و به صورت مفت و مجانی از آن بهره‌برداری می کنند، تصریح کرد: بانک تجارت شاید به ارزش یک پنجاهم این و احد تولیدی را در حال مدیریت دارد و اخیراً نیز شایعه شده که بانک تجارت درصدد انتقال این کارخانه به استان دیگر است.

افضلی‌فرد با تکذیب این شایعات گفت: عده‌ای سعی می‌کنند با دامن زدن به چنین مسائلی زمینه ادامه مدیریت این کارخانه را توسط بانک تجارت فراهم آورند که اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۷۰ نفر کارگر و کارمند در این مجموعه فعالیت می‌کنند در حالی که با راه‌اندازی بخش‌های مختلف این کارخانه می‌توان به راحتی زمینه اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرد که با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان بانک تجارت قرار است هر چه سریع‌تر موانع و مشکلات برطرف شود.

ساوالان خبر