به گزارش شمالغرب ؛عضو شورای شهر اردبیل گفت: باید هر چه سریع‌تر جذب ۲۹۱ نیروی شهرداری که اغلب به صورت سفارشی جذب این مجموعه شده‌اند مشخص شده و تکلیفشان معلوم شود.

لیلا تقوی صبح امروز در جلسه بررسی انتخاب شهردار اردبیل اظهار کرد: ما از امروز تصمیم گرفتیم تا در دو نوبت عصر در مدت دو روز صلاحیت ۸ کاندیدای شهرداری اردبیل را مورد بررسی قرار دهیم که امروز این کار در شورای شهر اردبیل استارت می‌خورد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان شهرداری اردبیل از لحاظ بدهی و پرداخت نشدن حق و حقوق کارگران و جذب افراد به صورت سفارشی گفت: باید در این زمینه روشنگری‌ها و شفاف‌سازی‌ها انجام شود در حالی که ما قرار است در روزهای آینده نیز استخدام ۷۰ نفر نیروی جدید و تخصصی را در آتش‌نشانی شاهد باشیم.

تنها عضو بانوی شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه شهردار آینده اردبیل به صورت دو ساله مسئولیت داشته و بعد از تعیین تکلیف و فعالیت شورای پنجم انتخاب شهردار در دستور کار اعضای جدید قرار می‌گیرد، افزود: شهرداری که انتخاب می‌کنیم باید بر این دو سال و حتی روزها و ساعاتش برنامه داشته باشد تا وقت شورا و شهرداری به بطالت سپری نشود.

تقوی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا بدون فوت وقت تا سه‌شنبه این هفته شهردار را با نظر نهایی اعضای شورای شهر انتخاب کنیم که قطعا کارنامه افراد، رزومه و برنامه‌هایشان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مردم باور داشته باشند که شورا فرد مسلط بر کار‌، توانمند و با تجربه را برای شهرداری اردبیل انتخاب خواهد کرد و قطعا این حرکت با همراهی اعضای شورای شهر و نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آنها به انجام می‌رسد.

رئیس کمیسیون امور بانوان شورای شهر اردبیل بیان کرد: تمام تلاش شورا و شهرداری بر این است تا با تعامل سایر نهادها و دستگاه‌ها شهرداری در انجام وظایف خود در دو سال باقی مانده از عمر شورای شهر تلاش و جدیت واقعی را انجام داده و در زمینه تقویت و انسجام‌بخشی فعالیت‌ها به نحوی مطلوب ورود پیدا کند تا رضایت همه فراهم آید.

به شهردار بدون برنامه رای نمی‌دهیم

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر اردبیل نیز گفت: به هر کاندیدای شهرداری نیم تا یک ساعت فرصت داده می‌شود تا برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را اعلام کنند و ما به یقین به شهرداری رای خواهیم داد که برنامه داشته و بتواند از برنامه‌های خود نیز دفاع کند.

محمد اصلانیان پیشنهاد کرد: قبل از بررسی صلاحیت فنی و توانمندی کاندیداهای شهرداری بهتر است صلاحیت این افراد از دستگاه‌های مربوط استعلام شود تا بعد از انتخاب شهردار در روند تایید نظر شورای شهر در استانداری و وزارت کشور با مشکلی روبه‌رو نشویم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: بنده خود به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری انتظار دارم که در کنار سایر گزینه‌ها اعضای شورای شهر برنامه‌ها و دیدگاه‌های ما را مورد ارزیابی قرار دهند تا از دایره انتخاب منصفانه خارج نشویم.

سالار شاکر گفت: با رعایت عدالت و محوریت قانون ما نیز در کنار هفت گزینه دیگر برنامه‌هایمان را شفاف و روشن اعلام خواهیم کرد تا افراد در جریان این امر قرار گرفته و انتخاب نهایی نیز با خود اعضای شورای شهر خواهد بود.